Har du spørgsmål til din behandling kan du skrive direkte til din behandler på lægevejenFor ændring af tider: kontakt sekretariatet på 31681002 dagligt 9-11 (onsdag LUKKET)
Ofte stillede spørgsmål2025-02-15T14:50:45+00:00

FAQ

Hvor lang er ventetiden?2025-02-08T15:52:24+00:00

Vores ventetid i Psykiatriklinikken Selandia, er aktuelt cirka 70 uger, for ikke akutte tilstande fx. ADHD, autisme og personlighedsforstyrrelser. Vi vurderer individuelt, evt. i samråd med egen læge, hvis ventetiden i særlige tilfælde skal afkortes.

Du kan følge med i ventetiden på www.sundhed.dk.

Skal jeg bruge en henvisning?2025-02-08T10:30:30+00:00

Privatpraktiserende psykiatere har overenskomst med sygesikringen. Det betyder at du skal have en henvisning fra din egen læge (sygesikringsgruppe 1). Behandlingen er gratis og dækker op til 10 konsultationer (udredning & behandling)

Må jeg have min pårørende med til samtalen?2025-02-08T10:33:19+00:00

JA! Du må altid have en pårørende med til samtaler, for mange skaber det stor tryghed og den pårørende kan ofte bidrage med vigtig information.

Der er nogle typer udredningssamtaler, hvor vi beder dig medbringe en pårørende med kendskab til dig.

Hvor kan jeg se information om mit forløb?2025-02-08T15:50:44+00:00

Når du tilknyttes klinikken, oprettes du på Lægevejen.

Her kan du se dine aftaler hos os, skrive til din behandler hvis du oplever problemer som ikke kan vente til næste konsultation og du kan forny recepter på ikke-afhængighedsskabende medicin, Vi sender vigtig information om dit forløb hos os via lægevejen og vi kan sende skemaer som du skal udfylde forud for konsultationerne.

Hvordan melder jeg afbud?2025-02-08T10:42:27+00:00

Hvis du bliver forhindret i at komme til en aftale, beder vi dig melde afbud senest 24 timer før via lægevejen. Ved akut opstået sygdom kan du ligeledes give os besked via lægevejen, det er IKKE nødvendigt at ringe.

Kan jeg ændre mine tider?2025-02-08T10:46:27+00:00

I udgangspunktet har vi en forventning om, at du prioriterer de tider du har fået tilsendt. Bliver det alligevel nødvendigt at ændre en tid, anbefaler vi at du skriver til vores dygtige lægesekretær Jeannie via lægevejen. Du kan også ringe i telefontiden, men vær opmærksom på, at der ofte er lang kø på telefonen.

Kan samtalen foregå på video?2025-02-08T21:24:32+00:00

De fleste af vores konsultationer kan afvikles online via “Min Læge” appen.

Hvor får jeg taget bodprøver?2025-02-08T21:30:51+00:00

Hvis du skal have taget blodprøver og hjertekardiogram, bestiller vi dem så de ligger på web-reg serveren uanset hvor i landet du bor.

Du skal selv gå ind og bestille tid:

Hvor kan jeg se min journal?2025-02-08T15:51:26+00:00

Du kan i udgangspunktet ikke se dine journalnotater fra speciallægepraksis. Vi sender i reglen den reelvante plan til dig og evt din egen læge, og når forløbet afsluttes bliver der sendt en epikrise til egen læge som også vil fremgå af sundhedsjournalen på sundhed.dk, medmindre du selv afmelder det.

Hvor lang er ventetiden?2025-02-08T15:52:24+00:00

Vores ventetid i Psykiatriklinikken Selandia, er aktuelt cirka 70 uger, for ikke akutte tilstande fx. ADHD, autisme og personlighedsforstyrrelser. Vi vurderer individuelt, evt. i samråd med egen læge, hvis ventetiden i særlige tilfælde skal afkortes.

Du kan følge med i ventetiden på www.sundhed.dk.

Skal jeg bruge en henvisning?2025-02-08T10:30:30+00:00

Privatpraktiserende psykiatere har overenskomst med sygesikringen. Det betyder at du skal have en henvisning fra din egen læge (sygesikringsgruppe 1). Behandlingen er gratis og dækker op til 10 konsultationer (udredning & behandling)

Må jeg have min pårørende med til samtalen?2025-02-08T10:33:19+00:00

JA! Du må altid have en pårørende med til samtaler, for mange skaber det stor tryghed og den pårørende kan ofte bidrage med vigtig information.

Der er nogle typer udredningssamtaler, hvor vi beder dig medbringe en pårørende med kendskab til dig.

Hvor kan jeg se information om mit forløb?2025-02-08T15:50:44+00:00

Når du tilknyttes klinikken, oprettes du på Lægevejen.

Her kan du se dine aftaler hos os, skrive til din behandler hvis du oplever problemer som ikke kan vente til næste konsultation og du kan forny recepter på ikke-afhængighedsskabende medicin, Vi sender vigtig information om dit forløb hos os via lægevejen og vi kan sende skemaer som du skal udfylde forud for konsultationerne.

Hvordan melder jeg afbud?2025-02-08T10:42:27+00:00

Hvis du bliver forhindret i at komme til en aftale, beder vi dig melde afbud senest 24 timer før via lægevejen. Ved akut opstået sygdom kan du ligeledes give os besked via lægevejen, det er IKKE nødvendigt at ringe.

Kan jeg ændre mine tider?2025-02-08T10:46:27+00:00

I udgangspunktet har vi en forventning om, at du prioriterer de tider du har fået tilsendt. Bliver det alligevel nødvendigt at ændre en tid, anbefaler vi at du skriver til vores dygtige lægesekretær Jeannie via lægevejen. Du kan også ringe i telefontiden, men vær opmærksom på, at der ofte er lang kø på telefonen.

Kan samtalen foregå på video?2025-02-08T21:24:32+00:00

De fleste af vores konsultationer kan afvikles online via “Min Læge” appen.

Hvor får jeg taget bodprøver?2025-02-08T21:30:51+00:00

Hvis du skal have taget blodprøver og hjertekardiogram, bestiller vi dem så de ligger på web-reg serveren uanset hvor i landet du bor.

Du skal selv gå ind og bestille tid:

Hvor kan jeg se min journal?2025-02-08T15:51:26+00:00

Du kan i udgangspunktet ikke se dine journalnotater fra speciallægepraksis. Vi sender i reglen den reelvante plan til dig og evt din egen læge, og når forløbet afsluttes bliver der sendt en epikrise til egen læge som også vil fremgå af sundhedsjournalen på sundhed.dk, medmindre du selv afmelder det.

Go to Top